Wednesday, June 27, 2012

Jaminan

Saja nak berkongsi topik muhasabah diri pada hari ini di TV Al Hijrah...pendek tapi penuh makna yang memberi kesedaran buat diri yang tidak berdaya,lemah dan fakir ini...kata-kata yang mula dituturkan penceramah..'siapakah yang boleh memberi jaminan anda akan hidup esok hari'...terasa jugak sesungguh tiada siapa yang dapat menjamin hayat kita melainkan Allah s.w.t, sesungguh ajal kita sudah termaktub oleh Nya. Hanya Dia yang mampu mengubahnya dengan Kekuasaan Nya, Kekuatan Nya,Hikmah Nya.

Maka jika terdetik di hati kita untuk melakukan kebaikan cepatkan la dan jika hadir kejahatan di hati kita maka padamkan la...semoga kehidupan kita di dunia Nya akan diberkati, disayangi  dan dirahmati oleh Nya.
Aku hanya hamba Nya yang fakir,lemah,hina dan tidak berdaya. kekuatan ku,kekayaan ku dan kemuliaan ku adalah milik Nya dan kurniaan Nya maka bersyukur ku pada Nya yang terus memberi peluang bagi ku meneruskan diri untuk beribadat mengharapkan keredhaan Nya.

Sedih pulak dengar lagu La kau nana bai nana...ni terasa rindu pada Rasulullah s.a.w....semoga ikhlas perasaan ku ini...

0 comments: