Wednesday, October 21, 2015

Design Dan Plan Kewangan dan Kehidupan

Nak buat rumah pun kena plan dan design, begitu jugak kereta malah kalo buat projek pun perlu design dan plan. So kenapa korang tak design dan plan hidup korang, Allah swt itu Maha Adil setiap kita di beri peluang dan pilihan. Kita di beri setiap orang 24 jam tidak lebih dan kurang. Semua orang pasti merasai mati.

Namun pilihan sama ada nak berjaya atau tidak adalah pilihan kita itulah kelebihan Allah swt berikan pada umat manusia memilih yang baik atau buruk, nak kaya atau miskin. So kalo korang rasa hidup korang susah atau miskin bukan kerana takdir  tapi pilihan korang, bila korang dah berusaha sedaya upaya tapi tak mencapainya baru la dikatakan takdir. Tapi kalo belum usaha atau belum cuba itu bukan takdir tapi itu pilihan korang kerana korang rasa susah , payah.

Kalo ingin berjaya dugaan dan cabaran pasti ada kerana itulah harga yg korang harus bayar untuk berjaya, Seperti mana korang ingin ke syurga ada harganya yg perlu di bayar.

So kalo korang serius nak design dan plan kewangan dan kehidupan korang kepada yg lebih baik saya ada peluang dan cara yang ingin dikongsi. Jika berminat boleh PM dan Whatapp ke 012-2595540

Yang sukar pasti mudah bila ilmu dan pengalaman berpadu, Tak tahu boleh belajar kerana ilmu itu akan memudahkan korang untuk melalui kehidupan yang penuh cabaran ini. Contohi lah Nabi Sulaiman as yang diberi pilihan ilmu, kekayaan dan kekuasaan. Sesungguhnya baginda memilih ilmu kerana dengan ilmu dan izin Nya baginda memperolehi kekayaan dan kekuasaan dari Nya.

Pilihan di tangan korang saya hanya ingin berkongsi peluang ini kerana niat saya ingin membantu dan memberi manfaat.

Jom tingkatkan kekayaan ummah berhenti mengharap pada kerajaan yang sumber sendiri adalah terhad.



0 comments: