Sunday, October 25, 2015

Tanpa Disedari

Kita selalu condemn MLM atau networking marketing sebagai skim pyramid atau concept mengkayakan orang atas. Tapi tanpa kita sedari atau sedar tapi menafikan kita sendiri terlibat di dalam concept skim pyramid. Ini lah konsep yang di guna pakai dalam sistem makan gaji.

Jika kita perhatikan individu yang teratas yang paling berkuasa mempunyai income yang paling besar, dan kumpulan² yang ramai yang berada di bawah mepunyai income yang paling kecil.Yang menyedihkan ialah income-income kita ditentukan oleh mereka² yang di atas.

Jika kita berusaha mendapatkan certification atau ijazah untuk meningkatkan pendapatan kita, namun keputusannya tetap ditentukan oleh org atasan. Inilah risiko makan gaji, kita tidak dapat menentukan pendapatan kita sendiri, kalo nak demand pun namum perlu keyakinan yang tinggi kita kena buat² letak jawatan dengan harapan kita akan di counter.

So kalo korang dah tak larat nak biarkan orang lain tentukan pendapatan korang, saya ingin berkongsi peluang bagaimana korang leh tentukan pendapatan korang dengan usaha korang sendiri. Boleh part time tanpa mengganggu kerja hakiki korang. Nak full time pun boleh....tapi buat la part time sehingga income melebihi gaji hakiki korang.

Berminat PM / WA 012-2595540 Fadli




0 comments: