Saturday, January 30, 2010

Short but Meaningfull

To all Malaysia Muslim as a reminder to us....anyone that are good in translating do so, so that we can share it with other Muslims....


Pendek ja statement ni..tapi banyak makna dlm diri kita.
Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.
Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya.
Hantarlah pesanan ini kepada orang yang anda tidak akan lupa dan hantarkan juga kepada orang yang menghantar pesanan ini.. Ini adalah pesanan pendek untuk menyatakan yang anda sentiasa mengingatinya. Kalau anda tidak menghantar pesanan ini, bermakna anda sudah mula melupakan kawan-kawan anda.
Ambillah sedikit masa dan anda sudah pasti memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik, InsyaALLAH

3 comments:

Unknown said...

salam fadli,
english kakchik average je, tak mahir utk translate.
apa pun kakchik doakan ada org yg pandai menterjemah dgn baik agar tidak lari makna-maknanya.

p/s: nanged

Unknown said...

ni ada versi lain yang kakchik dapat dari kawan USA.

Sometimes Allah breaks our heart to make us whole. Sometimes Allah allows pain so we can be stronger. Sometimes Allah sends us failure so we can be humble. Sometimes Allah allows illness so we can take better care of ourselves. Sometimes Allah takes everything away from us so we can learn the value of everything He gave us. Plan, but understand that we only live by Alllah’s grace… Allah akbaru!!

Unknown said...

menarik......share la kepada seluruh blogger muslim di malaysia ni